Wonder Club world wonders pyramid logo
×

Reviews for Nietzsche's Philosophy of the Eternal Recurrence of the Same

 Nietzsche's Philosophy of the Eternal Recurrence of the Same magazine reviews

The average rating for Nietzsche's Philosophy of the Eternal Recurrence of the Same based on 2 reviews is 4 stars.has a rating of 4 stars

Review # 1 was written on 2021-02-20 00:00:00
1997was given a rating of 3 stars Brandon Chang
Così tra Hegel e Nietzsche la volontà di un'ultima conservazione della tradizione è giunta, passando attraverso la tendenza rivoluzionaria a un suo "cambiamento", fino alla coscienza della propria insostenibilità e a questo corrisponde anche un mutamento caratteristico della considerazione filosofica del cristianesimo. All'orizzonte dell'"ateismo" nietzscheano, che riconosce per la prima volta che la "morte di Dio" significa per l'uomo la "libertà per la morte", Hegel e Feuerbach si avvicinano l'uno all'altro quali "padri della chiesa", "mezzi preti" e "tessitori di veli". Hegel trasforma, alla fine di Fede e sapere, la fede nel Dio morto in Cristo in un "venerdì santo speculativo". La morte di Dio è per lui l'abisso del nulla, in cui sprofonda ogni essere, per risorgere nel movimento del divenire. "Ma il puro concetto, ossia l'infinitezza come abisso del nulla, in cui ogni essere sprofonda, deve designare il dolore infinito - dolore che esisteva in precedenza nella cultura solo storicamente e come quel sentimento su cui riposa la religione dei tempi moderni, il sentimento: Dio stesso è morto, quello stesso sentimento che era stato, per così dire espresso solo empiricamente nella frase di Pascal: la nature est telle qu'elle marque partout un Dieu perdu et dans l'homme et hors de l'homme - come mero momento dell'idea assoluta, ma anche niente di più che un momento; e così a ciò che era ancora, all'incirca, o precetto morale di un sacrificio dell'essere empirico o il concetto dell'astrazione formale, il concetto puro deve dare un'esistenza filosofica, deve dare dunque alla filosofia l'idea della libertà assoluta, e con ciò la Passione assoluta o il Venerdì Santo speculativo, che fu già storico, e deve ristabilire quest'ultimo in tutta la verità e la durezza della sua assenza di Dio. è solo da questa durezza (...) che la suprema totalità in tutta la sua serietà e dal suo più riposto fondamento, abbracciando tutto contemporaneamente, e nella più serena libertà della sua figura, può e deve risuscitare" Per Hegel il farsi uomo di Dio in Cristo significa la conciliazione, realizzatasi una volta per tutte, della natura umana con quella divina; per Nietzsche questo significa che l'uomo è stato crocefisso e ucciso nella sua vera natura.
Review # 2 was written on 2016-02-28 00:00:00
1997was given a rating of 5 stars Michael Mack
Horror movies never frightened me in the same way certain works of literature and film did. Reading through Zarathustra as a teenager was a singularly powerful experience; the work defies categorization or genre, time or place. I was warned that Nietzsche was dangerous for young readers (like Machiavelli) because he went insane. This I HAD to read. It was my first encounter with existential thought, a stinging critique of the very nature of values and belief. The events in the book are more like Biblical parables than a plot unfolding, except that the lesson is not, "Thou Shalt" but "Why should I?" I wish I could read German well enough to understand the nuances of Nietzsche's original narrative. Full of surreal visions, Zarathustra is a challenge to interpret but at the same time, lacks the semantics of conventional philosophy that makes the field inaccessible for many young students. So many things are explored, celebrated or indicted with ambitious and sharp leaps of metaphors: Moral relativism, comparative theology and eternal recurrence, nothing short of the love of life, the will to life. Many fascinating discussions have explored what could have influenced Nietzsche: the social milieu of late 19th century Europe, the contradictions of Enlightenment thought, etc. Thus Spoke Zarathustra will forever retain its mystery and is a monument to Nietzsche's eccentricity.


Click here to write your own review.


Login

  |  

Complaints

  |  

Blog

  |  

Games

  |  

Digital Media

  |  

Souls

  |  

Obituary

  |  

Contact Us

  |  

FAQ

CAN'T FIND WHAT YOU'RE LOOKING FOR? CLICK HERE!!!